پژوهشگران علوم پزشکی تا امروز بر این باور بودند که نداشتن فعالیت فیزیکی مهمترین عامل اضافه وزن است ولی تحقیقات جدید در کالج سلطنتی لندن نشان می دهد که مصرف شکر و کربوهیدرات، مهمترینش عوامل اضافه وزن هستند. گرچه عدم تحرک نیز بی تاثیر نیست.
، مطالعات محققان کالج سلطنتی لندن نشان می دهد که اضافه وزن نتیجه بی تحرکی نیست بلکه شکر و کربوهیدرات عوامل اصلی چاقی هستند.
اضافه وزن، چاقی، فشار خون بالا، سابقه دیابت در خانواده مهمترین عواملی هستند که سبب ابتلاء افراد به دیابت میشود.
فعالیت منظم فیزیکی در کاهش دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل و برخی سرطان ها نقش دارد و سبب کنترل وزن می شود؛ ولی مهمترین روش کاهش وزن، کاهش مصرف شکر و کربوهیدرات است.
در ادامه این تحقیقات آمده است، زمانی که رژیم غذایی نامناسب با بی تحرکی و سیگار ترکیب می شود، نتیجه وحشتناکی را برای بدن به دنبال دارد.
فشار خون بالا، چربی خون، کبد چرب و بیماری های قلبی عروقی، از مهمترین عوارض چاقی محسوب می شوند
نتایج این تحقیقات در نشریه The Lancet منتشر شده است.
محققان می گویند لازم است افراد به نوع و مقدار غذایی که مصرف میکنند، توجه داشته باشند و سعی کنند حتما از سبزیها استفاده کرده، تحرک را فراموش نکنند و حتما در روز دقایقی را به پیاده روی اختصاص دهند.
فشار خون بالا مشکل دیگر جامعه ماست که با مصرف نمک ارتباط مستقیم دارد؛ از طرفی بین فشار خون بالا و افزایش خطر انواع سکته های قلبی و مغزی و مرگ و میر ناشی از آنها نیز ارتباط وجود دارد.
شما به روش های زیر می توانید نمک کمتری مصرف کنید:
غذاهای کم نمک را انتخاب کنید و یا غذاها را با مقدار نمک کمتری تهیه کنید
سر سفره غذا نمکدان را حذف کنید
برای طعم دادن به غذاها، به جای نمک از چاشنی هایی مانند سرکه، آبلیمو، سیر، پیاز، سبزی های معطر و
سایر ادویه ها استفاده کنید
تا حد امکان از مصرف غذاهای صنعتی، غذاهای آماده و کنسروها که نمک زیادی دارند
سعی کنید نان های کم نمک یا بی نمک استفاده کنید.توجه داشته باشید که مقدار نمک موجود در نان معمولا زیاد است
سعی کنید مواد غذایی تازه و طبیعی بخورید و مصرف مواد غذایی شور، دودی و ترشی ها را کاهش دهید
برای کم کردن مقدار نمک پنیرها، آنها را قبل از مصرف در آب بخیسانید
مهمترین دلایل مصرف زیاد نمک، عادت به طعم شور است. پس مطمئن باشید با کم کردن مقدار نمک مصرفی خود، در طول زمان به طعم کم نمک هم عادت می کنید
پزوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات مختلف نشان می دهد که مصرف نوشابه های گازدار سبب ابتلا به سرطان، تسریع روند پیری، افزایش میل به مصرف خوراکی های شیرین، آسیب به استخوان ها، دندان ها و بلوغ زودرس دختران می شود.
محققان می گویند: افرادی که روزی دو قوطی نوشابه مصرف می کنند سریع تر از افرادی که هرگز نوشابه نمی نوشند، پیر می شوند.
محققان دانشگاه «کالیفرنیا» در یک مطالعه متوجه شدند، افرادی که روزی دو قوطی نوشابه مصرف می کنند، تغییراتی در دی.ان.ای آنها ایجاد می شود که سلول های آنها را ۴٫۶ سال پیرتر از افرادی می کند که هرگز نوشابه نمی نوشند.
محققان همچنین متوجه شدند که تلومرهای (قسمت انتهایی کروموزوم که از دی.ان.ای افراد محافظت می کند) در افرادی که نوشابه مصرف می کنند کوتاه تر از سایر افراد است.
افزایش میل به مصرف خوراکی های شیرین
از سوی دیگر دکتر «هانس پیتر کوبیز» متخصص فیزیولوژی در دانشگاه «بنگور» انگلیس می گوید: مصرف روزی دو قوطی نوشابه، برداشت افراد از مزه های شیرین را از بین می برد و ولع آنها را به مصرف هر چه بیشتر خوراکی های شیرین افزایش می دهد
وی افزود:همچنین از آنجایی که مزه شیرینی با سامانه پاداش در مغز ارتباط دارد در نتیجه افراد تعداد دفعات مصرف شیرینی را در روز افزایش می دهند.
ارتباط با ابتلا به سرطان
مطالعه محققان دانشگاه «کبک» کانادا نشان می دهد، زنانی که بیش از سه قوطی نوشابه شیرین گازدار در هفته مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها افزایش می یابد.
محققان متوجه شدند که هر چقدر زنان نوشابه های شیرین گازدار بیشتر مصرف کنند حجم سینه آنها بیشتر می شود که این خود یک عامل خطر ساز برای ابتلا به سرطان است.
محققان می گویند: زنانی که سینه های متراکم تری دارند خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها بیشتر است.
آسیب به استخوان ها
محققان آمریکایی می گویند:مصرف مقدار زیادی نوشابه به استخوان های انسان صدمه می زند زیرا معمولا مقادیر زیادی اسید فسفریک به این نوع نوشابه ها برای طعم دار شدن، اضافه می شود.
مطالعه سال ۲۰۰۶ محققان دانشگاه «تافت» بوستون آمریکا نشان داد، زنانی که روزی دو قوطی نوشابه مصرف می کنند تراکم مواد معدنی در استخوان لگن آنها کمتر از زنانی است که هفته ای یک قوطی نوشابه مصرف می کنند.
محققان می گویند، احتمالا کافین موجود در نوشابه های گازدار سبب کاهش تراکم مواد معدنی در استخوان لگن می شود زیرا کافئین با خطر کاهش تراکم استخوان ارتباط دارد.
آسیب به دندان ها
از دیگر مضرات مصرف نوشابه های گازدار شیرین می توان به آسیبی که آنها به دندان ها می زنند اشاره کرد.
به گفته محققان، قند با باکتری موجود در جرم دندان واکنش نشان می دهد و اسیدهای مضری تولید می کند که می تواند سیب پوسیدگی دندان ها شود.
محققان دانشگاه «بیرمینگهام» متوجه شدند که ضرر نوشابه های گازدار برای دندان ها در سه دقیقه اول که مصرف می شود نسبت به آب میوه ای که به همان اندازه قند دارد، ۱۰ برابر بیشتر است.
محققان اسید سیتریک که به نوشابه های گازدار برای دادن طعم دار کردن آنها افزوده می شود را عامل این موضوع می دانند،آنها می گویند:حتی نوشابه های رژیمی که قند کمی دارند نیز برای دندان ها مضر هستند زیرا آنها نیز حاوی اسید سیتریک هستند.
آسیب به معده کودکان
با وجود این که نوشابه های گازدار معمولا تسکینی برای بهم خوردگی معده محسوب می شود اما به همان اندازه می تواند برای میکروب های موجود در معده کودکان مضر باشد.
به گفته پزشکان، جدار معده و روده ها اغلب بطور موقت از میکروب های معده آسیب می بینند و مصرف زیاد نوشابه های شیرین می تواند این موضوع را بدتر کند زیرا باکتری ها از این قندها تغذیه می کنند.
پزشکان با هشدار به والدین نسبت به دادن نوشابه های گازدار به کودکانشان می گویند، نوشابه های رژیمی نیز مشکل ساز هستند زیرا جذب این شیرین کننده ها توسط معده نیز مشکل است.
بلوغ زودرس دختران
محققان بلوغ زودرس دختران را از دیگر مضرات مصرف نوشابه های گازدار عنوان می کنند و می گویند: مصرف بیش از یک قوطی نوشابه در روز بلوغ دختران را جلو می اندازد.
محققان دانشگاه «هاروارد» در آمریکا در یک مطالعه با بررسی شش هزار دختر نوجوان متوجه شدند، دخترانی که بیش از ۱٫۵ قوطی نوشابه گازدار در روز مصرف کرده بودند نسبت به دخترانی که هفته ای دو نوشابه و یا کمتر مصرف کرده بودند ۲٫۷ ماه زودتر به بلوغ رسیدند.
محققان می گویند: نوشیدنی هایی که قند اضافی دارند سطح انسولین بدن را افزایش می دهند که به نوبه خود به افزایش غلظت هورمون های جنسی زنانه مانند استروژن منجر می شود.
نکاتی در مورد سلامتی و طبخ غذاها.llife style
–برای طعم دادن به سالاد از چاشنی هایی مانند آبلیمو، سرکه و روغن زیتون به عنوان سس سالاد استفاده کنید و از مصرف سس های چرب مانند مایونز تا حد ممکن اجتناب کنید.
– برای پخت غذا، می توانید روغن زیتون و سایر روغن های مایع خوراکی را به جای روغن های حیوانی یا روغن های جامد استفاده کنید.
– از روغن مایع و روغن زیتون برای مصارف پخت و پز و سالاد و از روغن مخصوص سرخ کردنی برای مصارف سرخ کردن استفاده کنید.
– روغن مایع مخصوص سرخ کردنی در مقابل حرارت پایدار است. اما این موضوع بدان معنی نیست که از این نوع روغن چندین بار می توان برای سرخ کردن استفاده کرد.
–از روغن مخصوص سرخ کردنی حداکثر ۲ تا ۳ بار آن هم نه با فاصله طولانی بلکه
در طول یک روز می توان استفاده کرد و پس از آن باید روغن را دور ریخت.
– روغن جامد هیدروژنه حاوی چربی اشباع و اسیدهای چرب ترانس یک نوع چربی
مضر است که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، عروقی و سرطان را افزایشمی دهد.
– شیر و لبنیات را از نوع کم چرب مصرف کنید.
– در صورت مصرف انواع گوشت سفید یا قرمز تمام چربی های قابل رویت آن را قبل از طبخ جدا کنید و دور بریزید.
– چربی گوشت پخته را دور بریزید.
– برای کم کردن چربی موجود در غذا، به جای گوشت، می توانید به آن مقداری پروتئین گیاهی مانند حبوبات اضافه کنید.
– از مصرف چیپس و سیب زمینی سرخ کرده خودداری کنید و سیب زمینی را به صورت پخته، آب پز و یا تنوری مصرف کنید.
– برای پختن غذاها بیشتر از روش های بخارپز و آب پز کردن به جای سرخ کردن استفاده کنید.
– تا حد امکان از ظروف نچسب برای طبخ غذا استفاده کنید. تا روغن کمتری استفاده کنید.
-حداکثر هفته ای سه عدد تخم مرغ بصورت کامل یا استفاده شده در کوکو و شامی بخورید.
فرانچایز شعب فست فود زنجیره ای شیدانا
فرانچایز چیست؟
یکی از پرطرفدارترین اشکال کسب و کار که در سالهای اخیر تمایل به آن خصوصاً در کشورهای در حال توسعه رشد فراوانی داشته، استفاده از داراییهای فکری شرکتها و کسب و کارهای معتبر (مانند برند، اختراعات ثبت شده و…) میباشد که تحت قراردادهای مشخصی به عنوان حق استفاده از دارایی، فرانچایز (Franchise) نامیده می شود. این سبک از کسب و کار در بازار رستوران ها، فست فودها و کافی شاپ ها بیشتر دیده می شود.
فرانچایز استفاده از فلسفه کسب و کار فرد دیگری است به این معنا که فرانچایز دهنده امتیاز توزیع و ارائه محصولات یا خدمات و #علامت تجاری خود را برای مدتی مشخص در ازای دریافت حق امتیاز به فرانچایز گیرنده ارائه میدهد.
امروزه بسیاری از محصولاتی که ما مصرف میکنیم یا خدماتی که دریافت میداریم از جانب فرانچایزها ارائه میشوند. گروه فست فودهای شیدانا با استفاده از همین شیوه، مدل تجاری، علامت تجاری، مواد اولیه، آموزشهای لازم، تبلیغات رسانه ای و محیطی و تجهیزات خود را در اختیار علاقهمندان به این حرفه سود آورقرار میدهد.
فست فود زنجیره ای شیدانا فرصتی برای شما
برای بسیاری از افرادی که مایل به سرمایهگذاری هستند ولی از تجربه یا تخصص کافی برخوردار نیستند خرید یک فرانچایز بهترین فرصت است. توجه کنید که فرانچایز مدلی امتحان شده از کسب و کار است و به همین دلیل ریسک کمی دارد. اگر شما میخواهید یک فست فود راهاندازی کنید ولی مطمئین نیستید که غذای شما را مردم میخرند یا نه میتوانید یک فرانچایز غذایی بخرید. امروزه بیش از ۲,۵۰۰ سیستم فرانچایز در ایالات متحده با بیش از ۵۳۴,۰۰۰ واحد وجود دارد. به عبارتی این مساوی است با حدود ۳٫۲ درصد تمامی کسب و کارها و ۳۵ درصد تمام درآمد بخش خرده فروشی و خدمات در ایالات متحده. بزرگترین مزیت فرانچایزینگ کاهش ریسکی است که شما در سرمایه گذاریتان آن را خواهید پذیرفت. واقعیت این است که بیشتر کسب و کارهای کوچک به دلیل مدیریت ضعیف شکست می خورند. پس در این قلمرو گزینه فرانچایزینگ بیشترین درخشش را دارد. وقتی امتیاز را از شیدانا خریداری میکنید، در حقیقت درحال خرید کردن و یادگیری فوت وفن مدیریت هم هستید. در عین حال شما می توانید تجهیزات و مواد اولیه را با قیمت مناسب تری خریداری کنید، زیرا شیدانا کالاها و تدارکات را در حجم زیاد برای کل زنجیره و شعب تهیه و تولید می کند.
شرایط و مقررات کلی گروه غذایی شیدانا
حق فرانچایز (امتیاز) توسط شیدانا به یک مبلغ اولیه فروخته می شود. این پول زمانی که قرارداد امضا شده است پرداخت خواهد شد. قرارداد (موافقت فرانچایز) مسئولیت های دو طرف امتیازدهنده و امتیازگیرنده را به تفصیل شرح داده و برای مدت زمانی مشخص می باشد. زمانی که قرارداد به پایان می رسد مجدداً بدون دریفت وجهی تمدید خواهد شد. این دستمزد اولیه فرانشیز به جهت حق استفاده از نام و علامت تجاری و آموزش روش ها و رویه ها و دیگر کمک ها مانند انتخاب مکان مناسب خواهد بود و این مزد شامل اقلام و وسایل و اثاثیه ثابت (یعنی دکوراسیون داخلی و مبلمان و یا خرید ملک نمی شود). علاوه بر هزینه فرانچایز، گیرنده امتیاز بایستی هزینه های حق الامتیاز یا دیگر پرداخت های جاری را نیز بپردازد. شرایط این هزینه ها در موافقتنامه فرانچایز درج خواهد شد. این پرداخت ها برای خدمات جاری (پس از راه اندازی) و پشتیبانی های لازمی که شیدانا فراهم می کند صورت خواهد گرفت. وجوه #تبلیغات هم به صورت دوره ای پرداخت می گردد. این وجوه در یک حساب عمومی گذاشته شده و برای ارتقا فروش کل زنجیره شیدانا مورد استفاده قرار می گیرد
- کاهش هزینه های تبلیغات: شیدانا کار تبلیغات و روابط عمومی و اصطلاحاً جا انداختن برند را با انجام فعالیتهای مختلفی در حوزۀ برندیگ و مدیریت برند انجام داده است و همیشه در حال بروز رسانی آن است.
- کاهش ریسک سرمایه گذاری: شما می توانید بدون نگرانی از نبود بازار و عدم بازگشت سرمایه، یک کسب و کار کاملا سودآور راه اندازی کنید.
- سهولت در راه اندازی: شیدانا به عنوان یک مجموعه با تجربه راه اندازی فیزیکی، فراهم آوردن ملزومات، دکوراسیون، پیاده سازی سیستمهای مدیریتی، آموزش پرسنل و ارائه مواد اولیه شما را به عهده می گیرد.
- افزایش قیمت ملک و سرقفلی مغازه: موفقیت شیدانا، موفقیت صاحب ملک شعبه است، حضور برند ما در ملک شما منجر به افزایش اعتبار و قیمت ملک شما و سرقفلی محل خواهد شد.
- کسب و کاری ساده تر: اجتناب از سعی و خطاهای پرهزینه، استفاده ازانبوه مشتریانی که قبلا ایجاد شده، سوددهی فوری، شروع فروش بدون خاک خوری، استفاده از تجربیات شیدانا و صدها مزیت دیگر.
- پروسه تولید تا توزیع : شیدانا از معدود فست فودهای است که اکثر مواد اولیه خود را تهیه و تولید میکند، گروه صنایع غذایی و فست فودهای زنجیره ای شیدانا با داشتن کارخانه تولیدی مجهز به ماشین آلات روز و تمامی مجوزهای صنعتی و بهداشتی لازمه از وزارتخانه های مربوطه و استانداردهای بین المللی در بزرگترین سایت صنعتی خاورمیانه شهرک صنعتی اشتهارد و همچنین سیستم پخش گسترده توان تولید و تامین و پخش مواد اولیه شعب خود را دارد و این موضوع مهمترین پشتوانه برای شعب شیدانا میباشد . این سیستم در صنایع غذایی و رستوران داری پروسه تولید تا توزیع on line production نام دارد که از شیدانا دارای این امکان میباشد.
- جذابیت های شعب شیدانا : شیدانا با داشتن انواع منوهای مختلف از جمله منو کودکان جذابیت خاصی برای مشتریان خود دارد و دیگرموارد از جمله باشگاه مشتریان، جشنواره جوایز و کارت هدیه که دارندگان شعب شیدانا از این مزایا و امکانات که تاثیر بسزایی در فروش آنها دارد استفاده میکنند.
منشور کیفیت گروه فست فودهای زنجیره ای شیدانا
مدیریت فست فود و رستوران های زنجیره ای شیدانا، خود را متعهد به منشور کیفی و اخلاقی مدیریتی و مشتری مداری می داند و در راستای رسیدن به اهداف ذیل منابع لازمه را به طور کامل برای شعب تامین کرده و از کلیه همکاران، کارکنان و نمایندگیها می خواهد تا در راستای استقرار این سیستم یکپارچه و تحقق هرچه بیشتر این اهداف نهایت تلاش و کوشش خود را بنمایند. در ضمن کلیه مشترکان و مشتریان شعب شیدانا در صورت مشاهده هرگونه تناقض در عملکرد پرسنل و کارکنان شیدانا، از طریق همین وب سایت مدیریت مجموعه فست فود های زنجیره ای شیدانا را مطلع سازند.
اصولی که شعب فست فود زنجیره ای شیدانا میبایست به آن پایبند باشند
1. مشتری مداری، ارتقای سطح کیفیت و کمیت خدمات و افزایش پاسخگویی به مشتریان.
2. افزایش ظرفیت توان عملیاتی و خدمات رسانی از طریق ارتقاء و توسعه زیرساختهای مورد نیاز تولیدی کارخانه و شعب شیدانا.
3. ارتقای سطح ایمنی بر اساس استانداردهای تعریف شده سازمانی و غذایی (سازمان صنعت،معدن و تجارت و اداره غذا و دارو وزارت بهداشت ..)
4. پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی در کلیه جهات در کارخانه و شعب شیدانا بر طبق استانداردهای تعریف شده سازمان محیط زیست.
5. گردآوری و رعایت قوانین و مقررات ملی بهداشت غذایی و زیست محیطی، قوانین و مقررات ملی بهداشت حرفه ای و ایمنی و ارائه و التزام به انجام آن توسط شعب فست فود زنجیره ای شیدانا.
6. افزایش شایستگی های کارکنان با نیازسنجی و اجرای آموزش های مؤثر، مستمر و کاربردی، تئوری و عملی توسط شرکت با بازرسی ها و آموزش های مداوم و دوره ای.
7. بهبود و بروز رسانی مداوم کلیه فرآیندها و فعالیتها در جهت ارتقای هر چه بیشتر اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه رستوران های زنجیره ای شیدانا .
8. بررسی و رسیدگی به پیشنهادات، انتقادات و شکایات مشتریان و مشترکان شعب توسط شرکت به وسیله امکانات موجود در باشگاه مشتریان شیدانا در وب سایت رسمی شرکت.
کسب و کار در مجموعه های زنجیره ای یا کسب و کاری مستقل، پیشرفت یا تخریب ؟
در این مقاله قصد داریم تاثیر فعالیت مراکز زنجیره ای را بر تجارت های مستقل و انفرادی بررسی کنیم. شایان ذکر است در ابتدا تعاریفی را برای یکسان بودن برداشت های ذهنیمان از اصتلاحات رایج این نوع از کسب و کار خدمتتان ارائه دهیم .
کسب و کار فرانچایز : منظور از این عبارت مجموعه هایی هستند که با اعطای نمایندگی در قالب های حقوقی مختلف فعالیت می نمایند و حوزه فعالیت خود را گسترش می دهند. معادل این عبارت در انگلیسی Franchise می باشد. از نمونه های موفق ایرانی در این حوزه می توان به فست فود زنجیره ای شیدانا اشاره نمود.
کسب و کار زنجیره ای : مراکزی که دارای شعب مختلف می باشند ولی مالکیت تمامی آنها متعلق به یک نفر است را مراکز زنجیره ای می نامند. به عنوان نمونه در بازار های بین المللی می توان به کافی شاپ های استار باکس اشاره نمود. معادل عبارت زنجیره ای در زبان انگلیسی Chain می باشد. البته در ایران این نوع کسب و کار تا حدودی با نوع فرانچایز درهم آمیخته شده و شعب زنجیره ای یک برند میتوانند به صورت مالکیت مستقل شعب باشند .
کسب و کار مستقل : به مراکزی که به صورت شخصی و بدون وابستگی به هیچ برندی فعالیت دارند را مراکز مستقل می نامند که همیشه در طول مدت زمان عمر خود با ریسک بالایی در تجاری سازی سرمایه و تولید پول روبرو هستند.
در دنیای امروز معمولاً فعالیت های تجاری تاثیر فراوانی از رقبا می پذیرند خواه این تجارت ها به صورت زنجیره ای یا فرانچایز فعالیت نمایند خواه به صورت مستقل.
آنچه دارای اهمیت فراوان می باشد رضایت مشتری و در نتیجه خرید بیشترو بیشتر است که باعث ایجاد درآمد برای هر تجارتی و یا بنگاه اقتصادی می گردد. در نگاه اول معمولاً این طور به نظر می رسد که مجموعه های زنجیره ای یا فرانچایز می توانند بازارهای بیشتری را فتح نمایند و تجارت های مستقل را تخریب کنند که البته این تصور بسیار غلط است.
اما اجازه بدهید کمی از تفاوت های تجارت چند شعبه ای را با تجارت های مستقل مقیاس کنیم و روشنتر به اشکال و نقشه تجاری (business plan) آنها بنگریم.
کدام راه صحیح است، فرانچایز یا مستقل ؟
در واقع برای پاسخ به این سوال باید به توانایی های شخصی توجه نمود. گاهی افراد دارای تخصص و سرمایه کافی می باشند و گاه از این دو برخوردار نمی باشند. معمولاً برای افرادی که دارای سرمایه هستند ولی تجربه کاری ندارند پیوستن به تجارت های فرانچایز بهتر است چرا که در این سیستم اولاً تمامی تخصص توسط شرکت مادر ارائه می گردد و شما از خطا دور خواهید بود و ثانیاً شما مجموعه از تجاربی که گران بدست می آیند استفاده خواهید کرد.
این مجموعه ها معمولاً تبلیغات بیشتری دارند و به دلیل اینکه گاهاً در قالب برند فعالیت می نمایند، هویت خاصی را در ذهن مشتری متواتر خواهند نمود، راهی که باید توسط مراکز مستقل با هزینه های گزاف شخصی برای تبلیغات و جهدهای بسیار بدست بیاید.
می توان اینطور گفت که طی مسیر با مجموعه های فرانچایز سریعتر است و درصد ریسک سوخت شدن سرمایه هم کمتر.
آیا می توان با سرمایه کافی و تخصص برنده شد ؟ روموز ماندگاری و برندینگ
پاسخ به این سوال هم بسیار مشکل است. رستوران های زیادی را می شناسم که مالک آنها دارای تخصص بسیار بالایی در آشپزی می باشند و رستورانی را با غذاهایی که طعم فوق العاده دارند راه اندازی کرده اند ولی متاسفانه شکست خورده اند.
بهتر است بگوییم تخصص در دنیای امروز با وجود اینکه لازم است ولی مهم نیست ! می توان با صرف هزینه تخصص مورد نیاز را خرید و آموزش دید ولی آنچه در این میان کلید اصلی است ، نگاه کردن به کسب کار در قالب تجارت است. در واقع سرمایه گذاران تجارت های کوچک ممکن است با وجود سرمایه و دارا بودن تخصص ابعاد دیگر آن را از نظر فراموش کنند .مواردی مانند علم مدیریت منابع انسانی یا شیوه صحیح بازاریابی و فروش و ده ها نکته دیگر که باعث پیشرفت خواهد شد.
به مسئله اصلی بپردازیم : ( مجموعه های چند شعبه ای چه تاثیری بر تجارت های مستقل می گذارند ؟)
در واقع بهتر است بگوییم در دنیای کسب و کار امروز کسی عمر بیشتری می کند که محصول و سرویس بهتر به مشتری ارائه دهد. مشتریان از مجموعه های چند شعبه ای معمولاً سطح استانداردی که برای مشتری تعریف شده است را انتظار دارند و دقیقاً می دانند با چه سرویس و محصولی روبرو خواهند شد در صورتی که مراکز مستقل می توانند با افزایش سرویس ها و کیفیت محصول خود مشتریان بیشتری را به خود جلب نمایند.
از طرفی نباید فراموش کرد که هر شخصی در پی پیشرفت است و خواستگاه تمامی مجموعه های چند شعبه ای، تجارت های مستقل بوده است.
در این بحث نتیجه گیری میشود مجموعه کسب و کارهای زنجیره ای با ریسک کمتری در حوزه سرمایه گذاری و تجاری سازی سرمایه های خرد مواجه هستند و درصد بیشتری از بازار هدف را در اختیار دارند، و نیز شعب آنها از مزیت های بیشتری از جمله تبلیغات هدفمند و اصول مدیریتی علمی و راههای مقابله و برون رفت از مواجهه ناگهانی با افت های بازار را در اختیار دارند.
با دقت انتخاب کنیم، سرمایه گذاری با ریسک یا کسب و کاری امتحان شده.
با سپاس از توجه شما
مدیریت مجموعه فست فودهای زنجیره ای و صنایع غذایی شیدانا